Mine salgskurs bærer preg av bedrifts individuelle prosesser. Jeg er nysgjerrig på hvem nettopp dere er, hvor utfordringen ligger og hva vi skal legge vekt på. Noen sliter med det å booke møter, andre har en utfordring i å be om selve kontrakten.
Nytteverdi del 1.
Prospektering og CRM
Mange selgere sier de har en utfordring med å definere hvilke målgrupper de skal jobbe mot. Her går jeg grundig gjennom ulike metoder for å oppnå en mer effektiv arbeidshverdag. Dette er en viktig og vesentlig del av salgsarbeidet.
Nytteverdi del 2.
Gjennomføring av møte
Møtestruktur blir fort glemt i en aktiv salgshverdag. Jeg gir dere noen gode sjekkpunkter og lærer dere hvordan dette kan gjøres ved å ha en rød tråd igjennom hele møtet.
Det å konvertere tilbud til kontrakt og bli en foretrukken leverandør er uvurderlig for bedriften. Dette legger jeg stor vekt på i mine kurs. Ønsket resultat er å få den gode referansen, som igjen profilerer dere ut til nye kunder.
Jeg benytter en del konkrete eksempler fra mine 27 års erfaring i feltet for å gjøre hele kurset mer levende og spennende.
Vi tror vår nysgjerrighet kan øke deres bunnlinje?
1. Prospektering
- Hvilke verktøy kan benyttes?
- Hva lønner det seg å se etter?
- Hvordan bruke disse listene?
2. CRM
- Hvorfor er et godt CRM verktøy viktig?
- Hvordan bruke dette effektivt?
1. Gjennomføre første møte
- Gjennomføre behovsavdekkende «åpne spørsmål» (hvem, hva, hvordan)
- Bekrefte behovene «lukkede bekreftende spørsmål» (gir ja/nei svar)
- Speiling av kroppsspråk og stemmeleie på en naturlig måte
- Tillit og ærlighet
- Utsendelse av tilbud, hva er viktig?
2. Oppfølging
- Når kan man følge opp og hvordan unngå å bli den som maser?
- Hva skal legges inn i CRM og hvordan bruke det i oppfølgingen?
3. Gjennomføre salget
- Hvordan gå fra tilbud til kontrakt?
- Veien videre, hvordan bli den foretrukne leveranør
lise jacobsen
Kursholder
Brenner for den indre motivasjonen som skaper god jobbflyt!